Wie is de lezer van de krant?

Bij Uitgeverij de Bode staan de lezer en de adverteerder centraal.
Wij maken lokale weekbladen en publiceren dagelijks lokaal nieuws op onze websites en social media. Onze lezers voelen zich verbonden aan de Bode, omdat we schrijven over klein en groot nieuws dat de lezer direct raakt.


Zo biedt Uitgeverij de Bode de perfecte mix van lokaal print- en online kanalen. Hiermee bereikje precies de klant die bij jou past. Met een wekelijkse oplage van 349.400 kranten, ruim 220.000 unieke websitebezoekers en meer dan 80.000 Facebook-volgers helpt de Bode jou graag om de juiste doelgroep te bereiken.

De huis-aan-huis kranten zijn onverminderd populair
10,8 miljoen mensen lezen een HAH-krant
76% leest de krant op papier
56%leest driekwart of meer van een uitgave

Lezers HAH-krant
* Het profiel is gebaseerd op het gemiddeld bereik.
Geslacht

Welstand


Dagelijkse aankoper

leeftijd


Opleidingsniveau

Top 3 belangrijke lokale journalistieke informatiebronnen

  • 1. Huis-aan-huisblad
  • 2. Regionaal dagblad
  • 3. regionale publieke omroep
  • Wie is de online bezoeker?

    Ons online bereik en unieke demografie is aanzienlijk met ruim 80.000 volgers op Facebook, verdeeld over 15 edities. Van deze volgers is 65% vrouw en 35% man. 95% is lokaal.

    De kracht van dit bereik is lokaal en betrokken, 95% van onze Facebook-volgers is lokaal en woont in de gemeente van de betreffende Facebook-pagina.

    Website:

  • - wekelijks 250.000 bezoekers
  • - 1250.000 page views
  • - 90% lokaal
  • Nieuwsbrief:

  • - 7.000 lezers
  • E-paper

  • - 14.000 lezers
  • Brabantwerkt.nl/
    Zeelandwerkt.nu

  • - Trekt maandelijks
    70.000 bezoekers
  • - 420.000 paginaweergaves
  • - gemiddelde tijd op de site: 3:45 min.
  • Doelgroep

    Persona Steffie
    Leeftijd
    30 - 50 jaar

    Kenmerken
  • Thuiswonende kinderen.
  • Druk sociaal leven.
  • Vaak te vinden op evenementen en de organisatie hiervan.

  • Profiel
    Steffie heeft een druk leven met haar gezin. Ze is graag op de hoogte van wat er in haar regio gebeurt. De krant leest ze graag, maar in verband met tijd kijkt ze ook vaak online.

    Interesses vrije tijd
    Shoppen, uitstapjes met het gezin, uit eten in de stad.
    ‘Sinds ze haar eerste huis kocht is ze geïnteresseerd in lokaal nieuws’
    Persona Frans
    Leeftijd
    50+ jaar

    Kenmerken
  • Volwassen kinderen.
  • Veel vrije tijd.
  • Haalt graag lokale producten in huis
  • Regelt de jaarlijkse buurt BBQ.

  • Profiel
    Frans is een trouwe fan van De Bode. Hij leest elke week uitgebreid de krant en weet wat er lokaal speelt. Hij heeft veel vrije tijd doordatzijn kinderen het huis uit zijn en hij zelf met pensioen is of binnenkort gaat.

    Interesses vrije tijd
    Lezen, wandelen/fietsen.
    ‘Leest al jarenlang iedere week De Bode’


    Start typing and press Enter to search