RIJSBERGEN – “Alleen advertenties uitzetten vonden we eigenlijk niet voldoende, we wilden nog andere middelen inzetten om onze naamsbekendheid te vergroten. De eigen uitgave die de Bode voor ons bedrijf maakt is een uniek product dat goed op deze behoefte aansluit”, vertelt Samantha van der Kloot van Schalk Makelaardij.

DOOR ROSANNE VAN POPPEL

De eigen uitgave van Schalk Makelaardij is een blad waarin verschillende onderwerpen aan bod komen. Zo staat er een aantal advertenties in van partijen waar Schalk mee samenwerkt en zijn er pagina’s waar de woningen op te zien zijn die Schalk verkoopt. Er staan daarnaast verschillende artikelen in waarin informatie en tips gegeven worden omtrent onroerend goed. Hiernaast is er een aantal waardebonnen in te vinden voor de lezers. “Zo onderscheidt Schalk Makelaardij zich van soortgelijke bedrijven met publicaties uitsluitend over woningen die zij verkopen,” vindt Van der Kloot.

Goede samenwerking
Uitgeverij de Bode is geen onbekende van Schalk Makelaardij, wat een van de redenen is dat voor het uitbrengen van deze unieke uitgaven is gekozen voor deze partner. “We hebben altijd al een goede samenwerking gehad met de Bode. Zo hadden we eerder al advertenties en columns in het weekblad staan van en over ons bedrijf,” legt Van der Kloot uit.  “Toen bleek dat het prijstechnisch ook een voordelige keuze was , was de beslissing eigenlijk snel gemaakt.”
Na verschillende uitgaven verloopt de samenwerking nog steeds soepel. “Het is een klein cirkeltje van mensen die zich met de uitgave bezighouden. Dat werkt erg fijn, omdat er hierdoor korte communicatielijnen zijn. Zo heb ik zelf bijvoorbeeld rechtstreeks contact met de persoon die verantwoordelijk is voor de opmaak. Er wordt ook altijd goed meegedacht, samen met de Bode komen we tot ideeën die ervoor zorgen dat het beeld dat wij voor ogen hebben zo goed mogelijk tot zijn recht komt,” licht Van der Kloot toe. “Hiernaast informeren ze ons altijd over de stand van zaken. Op die manier is iedereen altijd goed op de hoogte van wat er speelt. Door deze goede samenwerking komt er altijd een mooie uitgave uit. We zijn dan ook nog steeds erg tevreden over het eindproduct.”

Effect
Schalk Makelaardij krijgt volgens Van der Kloot positieve reacties op hun eigen uitgave.
“We hebben al meerdere nieuwe klanten mogen ontvangen, omdat mensen sneller bekend raken met ons door dit blad. Er staat ook een coupon voor een gratis waardebepaling in de uitgave, die voor behoorlijk wat respons zorgt. De uitgave heeft bovendien niet alleen effect op ons, maar ook op de verkopers van wie we de advertenties gratis in deze uitgave zetten. Dit is voor hen weer een manier om verkoop te stimuleren en klanten te werven.”
Van der Kloot raadt het andere bedrijven dan ook zeker aan om een eigen uitgave te laten maken. “Het is zeker een toegevoegde waarde. Je kunt de diensten die je aanbiedt op unieke wijze onder de aandacht brengen en je creëert ook een grotere naamsbekendheid,” verklaart ze tot slot.

Schalk Makelaardij is gespecialiseerd in de woning- en agrarische makelaardij en in landelijk wonen. Het team van Schalk Makelaardij bestaat uit acht personen. Deskundigheid en persoonlijke dienstverlening staan hoog in het vaandel bij dit bedrijf, dat gevestigd is in Rijsbergen.

Oplage: 30.000 exemplaren.
Verspreidingsgebied: Gemeente Zundert, Gemeente Etten-Leur en plaatsen Alphen en Chaam.
Aantal: 3 keer per jaar.

Start typing and press Enter to search