‘Inmiddels is er al een wachtlijst voor de volgende les die ik ga geven’

BERGEN OP ZOOM – “In oktober ben ik met mijn bedrijfje Viva! Pilates begonnen. Ik begon met nul klanten, maar na een artikel en meerdere advertenties in de Bode heb ik inmiddels al twee lesuren gevuld. Er is zelfs al een wachtlijst voor een derde lesuur”, laat Sandra Riddering, eigenaresse van Viva! Pilates weten.

DOOR ROSANNE VAN POPPEL

Riddering gaf zelf al sportlessen in het Sportcentrum van Steenbergen. “Op een gegeven moment kreeg ik steeds meer last van mijn rug en voelde ik dat mijn lichaam ouder werd. Toen ben ik begonnen met Pilateslessen volgen. Op die manier is er een soort nieuwe liefde ontstaan voor deze sport. Kort daarna nam ik de lessen Pilates van een collega over die wegging. Zodoende is het balletje gaan rollen en heb ik er ook een opleiding voor gevolgd. Dat beviel me allemaal zo goed, dat ik buiten mijn dienstverband studio Viva! Pilates ben opgestart in Bergen op Zoom”.

Formule
Riddering heeft één kort redactioneel artikel over de opening van haar bedrijf geplaatst en hierna een aantal kleine advertenties. “Naar mijn mening werkte het ook echt omdat ik meerdere malen mijn bedrijf heb gepromoot in de Bode. Als mensen het blijven zien, onthouden ze het ook. Dat is de kracht van herhaling. Het is natuurlijk afwachten hoeveel mensen mijn lessen nog volgen over een half jaar, maar van geen enkele klant naar twee volle lesuren gaan is niet niks. In januari begin ik met mijn derde lesuur. De formule werkt dus gewoon. Zonder al te grote investeringen krijg je nieuwe klanten en dat is wat je wilt als beginnende onderneming”, licht ze toe.

Lokaal
“In de Bode is er ruimte voor plaatselijk nieuws en –weetjes. Daarnaast wordt het goed gelezen: ze hebben ook een grote oplage. Dat is het voordeel aan deze krant. Ik vind het daarom een ideaal middel voor een startend, lokaal bedrijfje. In het artikel dat ik plaatste was ik gelimiteerd aan een aantal woorden. Hier was ik achteraf juist blij mee, omdat de boodschap nu kort en krachtig was. Ik denk zelf bovendien dat als het een lange tekst was geweest, mensen hem minder snel hadden gelezen. De combinatie van het lokale en de krachtige boodschap werkt heel goed”, vindt Riddering.

Start typing and press Enter to search